PARKING

Lahir sebagai seorang lelaki memang satu nikmat yg agung. Boleh kencing berdiri, tak perlu pakai pampers sampai umur 50, naik basikal boleh lepas tangan...Namun, itu semua ada harganya.


Tanggungjawab menjaga adik comel, kadang-kadang membebankan.


Satu daripada masalahnya adalah penyelenggaraan parking adik comel yg tidak konsisten. Akibatnya, kebanyakan lelaki gagal mengatasi tekanan salah parking ini lalu menyalurkan kerimasan & kemarahan kepada orang lain.


Berdasarkan premis ini, jika lelaki cakap :


"eleh, tengah period la tu"


Kamu [perempuan] : "Eleh, salah parking la tu". Nampak, win-win situation.


Resam kucing, sebelum nak lompat longkang ambil tanjak dulu. Jadi, sebelum kita gelojoh nak tahu penyelesaian, mari kita buat analisa situasi masalah parking dulu.




Parking yg tepat melambangkan kecekapan pemandu. Posisi parking ini normal & sehat. Aliran darah lancar, dan pengudaraan melegakan. Hari yg dilalui juga menjadi riang, mudah, tanpa kerut-kerut di wajah.




Kadang-kadang ketenangan adik comel dicabar. Akibatnya, parking tak munasabah ini terjadi selepas adik comel marah. Jangan panik. Masih ada jalan keluar kerana dengan sedikit reverse & ngesot-ngesot, pelangi akan muncul kembali.




Sudah tentu langit tak selalu cerah. Di hari yg penuh tekanan & pergerakan, risiko untuk 'leher' terjerut memang tinggi. Tindakan pantas tanpa tangguh sangat penting supaya kelemasan dapat diminimumkan. Dengan cepat, sila ke tandas berhampiran.




Ya, kami benci dunia ini. Dunia ni sesak, tiba-tiba rasa sesak. Jangan berani bercakap dengan kami pada waktu ini. Lisa surihani, ombak rindu, program Permata, semua nampak salah. Malah Pang Chin Feii yg tak kena mengena pun terus menyampah nak tengok.












[Penyelesaian akan dikupas di Jurnal seterusnya.] 




.
Comments
12 Comments

12 ULASAN ANDA:

a.samad jaafar said...

hahaha.. hantu ko JM !! tak boleh blah punya citer... hahaha.. tak yah parking2.. biorkan die ngelewor sesuke atinye !

kuningkuning said...

ahahah! memang x bole blah! double meaning punye cite! ahahah! teruskan mengupas yeop. ak tunggu nihhhh.. ahaha!

Abang Jonni said...

kehkehkehkeh... siyut ah...

nub said...

yob, salah parking dak harini. kesian adik comel.

hahahaha!!!

AbGJaS said...

hehe...tapi ramai juga yg suka pakai Kancil sebab 'kecik' dan senang 'parking' hahahaha!!!

ORLANDO AHMAD said...

ni kalo salah parking mau kena saman keh3..

entry celaka puaka keh3

Aisyah said...

haih. aku baru nak syok baca & komen jurnalmurahan yg da lama tak tengok neh...

pastu aku cam tak layak plak nak komen skg ni. fine.

muzam said...

kalau pakai 'alphard' jenuh la yob..
nak ngesot celah mane lagi..
hahaha..

Jurnal Murahan said...

kahkahkah nampaknye ade sorang je pembaca wanita yg berani komen haha

terimakasih pembaca semua singgah di JM.

kuRt said...

laju otak aku memproses data image

kuRt said...

laju otak aku memproses data image

namivamp said...

ya.parking sangat penting.pernah lelaki ni salah parking.sangat celaka aku jadi mangsa keadaan.sumpah aku tak selera nak makan -,-

MAHU ENKAU TAHU

My photo
Tiada yg ilmiah, berakhlak, & politik disini. Untuk men-komen, sila klik tajuk spesifik dalam Almari Jurnal. Selamat Membaca

Email enkau untuk updated-post

SERTAI GAGASAN MURAHAN: PENGIKUT PERTAMA ADALAH HANIS BIN ABD. RAZAK