IMPIAN

1] Aku ada impian. Sehinggalah umur aku sekian-sekian, aku dah hafiz al-quran dan solat sharp on time. Supaya mati beroleh rahmat dan buleh syafaatkan orang lain. Untuk itu aku mesti hafal quran setiap hari

2] Aku ada impian. Aku nak jadi skateboarder terbaik untuk diri sendiri. Setiap hari aku belatih. Injured pun main jugak. Tergeliat pun practice jugak.

3] Aku ada impian. Aku nak bentuk sikap baru. Aku nak jadi lebih tenang, tak mengelabah ayam macam selalu. Aku nak jadi lebih bijak, tak pelupa bengap macam selalu. Untuk itu aku peruntukkan tabiat tarik nafas dalam [supaya bertenang] dan baca buku setiap hari.

4] Aku ada impian. Aku nak jadi pemuzik paling terbaik. Aku nak lagu yg aku cipta mampu merubah emosi dan sikap orang, bantu orang menjadi lebih baik. Untuk itu aku mesti belatih gitar setiap hari.

5] Aku ada impian. Aku nak jadi graphic designer paling dahsyat. Aku nak cipta poster dan raster art paling cantik. Untuk itu aku mesti belatih photoshop & illustrator setiap hari.

6] Aku ada impian. Aku nak power macam Bruce Lee, stamina macam Bruce Lee, cutting macam Bruce Lee. Untuk itu aku berusaha disiplinkan lari setiap hari, sit-up sampai sakit perut.

7] Aku ada impian. Aku nak jadi pelukis potret pensil paling dahsyat. Aku nak lukis muke sume orang yg penting, yg aku suke. Untuk itu, aku mesti belatih setiap hari lukis satu muke.

8] Aku ada impian. Lepas dah pandai main gitar, aku nak main snare pulak. Aku pun belatih setiap hari, tapi alamak latihan dia sangat bosan...

9] Aku ada impian. Aku nak menulis. Aku menulis tentang dunia, tentang kehidupan. Supaya aku dapat membantu suluhkan sikit perjalanan orang-orang. Untuk itu aku rangka blog, & usaha ilmiahkan tulisan.

10] Aku ada impian. Aku nak merubah bangsaku. Melihat rempit,sumbang mahram, bergaduh berbunuh, aku sedih. Untuk itu aku berusaha merubah diri sendiri, setiap hari cuba untuk lebih berdisiplin dan berilmu.

Aku ada impian, dan belambak-lambak lagi impian


-7517
Dahsyatla adik aku, mude-mude dah ade Doctor

Pada umur 24 tahun, hanya 2 dari belambak-belambak impian aku yg tercapai. For shame...

Pada umur 24 tahun, aku terhantuk dan tersedar, impian yg banyak sebenarnya buat aku tak mampu berlatihan atau praktis semua DALAM SEHARI. Tak cukup masa untuk semua itu. Akhirnya yg dikejar tak dapat, yg dikendong berciciran.

Pada umur 24 tahun, aku rasa agak terlewat untuk sedar kepentingan FOKUS kepada satu usaha. Fokus kepada satu, bila dah power, baru masuk hala lain.

Pada umur 24 tahun, aku rasa agak terlewat untuk sedar bahawa kita bukanlah apa yg kita idamkan, fikirkan, angankan, tapi apa yg kita buat sehari-hari.



Pada umur 24 tahun, aku pandang muke di cermin "it's ok dude, do not stop dreaming, do not stop chasing, I wish you best of luck!"

Lepas tu aku rasa macam mamat dekat cermin tu mula tersenyum...



.
Comments
8 Comments

8 ULASAN ANDA:

eleanor said...

it's not too late,it's never too late :)

jurnal murahan said...

yeah true [tetiba terharu ahahah]

muzam said...

better late than never yob!!

fatimah said...

bersetuju ngan cik eleanor.
yop! rindu kat ko! ;)

jurnal murahan said...

muzam : tulah pasal, bersemangat2! jap aku nak tido

fatimah : aku rindu jugak, tapi malas nak tulis dkt public, im a shy person

MOHD FIDZRIN said...

masih ade masa dude..hidup ni aku nk kate lame, dh tak lame..tp still ade masa.!!

jurnal murahan said...

wow pijrit datang. tenkiu2 support yeahhhh

zalizalu said...

ahh ko, lagi kata takde impian.. amik ko

MAHU ENKAU TAHU

My photo
Tiada yg ilmiah, berakhlak, & politik disini. Untuk men-komen, sila klik tajuk spesifik dalam Almari Jurnal. Selamat Membaca

Email enkau untuk updated-post

SERTAI GAGASAN MURAHAN: PENGIKUT PERTAMA ADALAH HANIS BIN ABD. RAZAK